Czy sklep internetowy to dobry pomysł na biznes? – cz.2

W pierwszej części artykułu przekonywaliśmy, że założenie sklepu internetowego może być świetnym pomysłem na biznes w sieci, a droga do realizacji celu, jakim jest założenie własnego sklepu online nie jest wcale zbyt trudna, ani kosztowna. W tej części podpowiadamy, co zrobić, aby istniejący już sklep miał szansę przetrwać w konfrontacji z ogromną konkurencją oraz osiągnąć sukces. Sklep idealny, czyli jaki? Idealny sklep internetowy jest przede wszystkim funkcjonalny. To

Czy sklep internetowy to dobry pomysł na biznes? – cz.1

Zalety sklepów internetowych są ogromne i trudno ich nie dostrzegać. Zakupy w sieci z całą pewnością są prostsze, tańsze oraz wygodniejsze. Nie trzeba przecież na nawet wychodzić z domu. Poza tym, w interncie znajdziemy cały przekrój towarów: od produktów spożywczych, przez ubrania, książki i płyty, po sprzęt elektroniczny i artykuły gospodarstwa domowego. W każdej z tych branż znajdziemy dziesiątki sklepów. Ceny z łatwością porównamy w wyszukiwarce internetowej. Z kolei

Negatywne komentarze to nie koniec świata!

Social media to dla każdej firmy szansa na dwustronną komunikację z klientami. Interakcja z fanami jest jednak nie tylko źródłem pozytywnych reakcji. Na firmowym fanpage’u często pojawiają się również negatywne komentarze, skargi ze strony niezadowolonych klientów oraz prośby o poprawę funkcjonowania pewnych aspektów działalności firmy. Nie każdy jest w stanie przejść nad krytyką do porządku dziennego. Okazuje się jednak, że również te negatywne opinie można przekuć

Zasady współpracy na linii PR-owiec – media

Stworzenie odpowiedniej współpracy między przedstawicielami działu public relations, a dziennikarzami to podstawa skutecznych działań PR-owych. Niektórzy dziennikarze wyrażają się bardzo negatywnie na temat PR-owców. Takie opinie mają swoje źródło w niewłaściwym pojmowaniu pracy PR-owca. Jakich zasad powinien on przestrzegać, aby dziennikarze i redakcje chętnie podejmowały współprace? PR-owiec nie jest dziennikarzem Wielu z PR-owców posiada doświadczenie w dziennikarstwie.

E-PR nie tylko dla dużych firm!

Działania PR-owe nie powinny być domeną jedynie dużych i znanych marek. Muszą zadbać o nie również niewielkie przedsiębiorstwa. Wbrew pozorom nie wymaga to inwestowania ogromnych kwot z budżetu firmy. Jak zatem prowadzić skuteczne działania z zakresu public relations w małych firmach? Dobry plan i słuchanie specjalistów Naszym rodzimym firmom, zwłaszcza małym przedsiębiorstwom daleko jeszcze do amerykańskiego stylu prowadzenia firmy. Na zachodzie zatrudnianie specjalistów jest

Kilka zasad budowania bazy dziennikarzy

Chcąc efektywnie korzystać z wirtualnego biura prasowego, powinniśmy zadbać o odpowiednio wyselekcjonowaną oraz aktualną bazę dziennikarzy. Jest to lista kontaktowa, zawierająca dane wszystkich mediów, z którymi pragniemy w przyszłości nawiązywać kontakt. Jest ona podstawą kształtowania pozytywnych relacji z dziennikarzami. Rozsądnie dobieraj odbiorców informacji Pierwszym etapem tworzenia bazy dziennikarzy na potrzeby wirtualnego biura prasowego powinno być zawsze ustalenie, do

Funkcje wirtualnego biura prasowego od WhitePress

Jedną z integralnych części platformy WhitePress jest moduł e-PR, czyli wirtualne biuro prasowe. Moduł ten posiada bezpłatne funkcje, które umożliwiają zarówno założenie dla firm wirtualnego biura prasowego, jak i sprawne komunikowanie się z dziennikarzami i wydawcami oraz promowanie zamieszczanych notatek prasowych. Podstawowe informacje na temat wirtualnego biura prasowego i jego wygląd Po zarejestrowaniu się na platformie zyskujemy dostęp do formularza podzielonego na 5 sekcji.

Korzyści z posiadania firmowego bloga

Wielu właścicieli firm zastanawia się, czy nie zrezygnować z prowadzenia firmowego bloga na rzecz fanpage’a. Warto mieć świadomość, że obydwa te narzędzia są przydatne w prowadzeniu własnego biznesu, a jedno nie może zastąpić drugiego. Wynika to z faktu, że pełnią one nieco inne role. Blog jest miejscem, w którym gromadzimy wartościowe teksty, natomiast fanpage służy raczej, jako ich skuteczny dystrybutor. Dla wszystkich, którym przeszło przez myśl zamknięcie firmowego

Czy warto śledzić ruch na stronie?

Na tak postawione pytanie istnieje tylko jedna odpowiedź. Chcąc prowadzić nowoczesne działania marketingowe, nie tylko powinniśmy, ale wręcz musimy obserwować, w jaki sposób wpływają one na ruch i zachowania użytkowników. Mamy do dyspozycji szereg niezwykle pomocnych narzędzi. Zamiast więc zastanawiać się, czy śledzić ruch na stronie, przeanalizujmy raczej, które usługi wybrać. Google Analytics, czyli król analizy ruchu na stronie Nie powinno nas zwieść to, że program oferowany

Podstawowe informacje na temat Google Analytics

Posiadając stronę internetową, chcemy, aby zyskała ona jak najszerszy zasięg i trafiła do dużej liczby odbiorców. Warto, więc posiadać jak największą wiedzę o ruchu na stronie. Takie informacje zdobędziemy za pomocą odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest Google Analytics. Możliwości Google Analytics Google Analytics jest darmowym narzędziem udostępnianym przez giganta rynku internetowego. Umożliwia ono śledzenie zachowań użytkowników na podstawie modelu ABC (Acquisition,